Chat with us, powered by LiveChat
top of page
Keresés

Drasztikusan emelkedik a német útdíj 2024-től

Közel kétszeresébe kerül majd az útdíj


Németország drasztikusan növeli az úthasználati díjakat 2024-től, ami aggodalomra ad okot a közlekedési szektorban. A német kormánykoalíció nemrégiben bejelentett úgynevezett “Klímavédelmi és tervezést gyorsító modernizációs csomagja” az úthasználati díjak közel kétszeresét tartalmazza. Az ezen díjakból származó bevételt a vasútvonalak korszerűsítésére és az autópályák bővítésére fordítják.


A környezetvédelmi szempontok mellett a német politikusok az infrastrukturális beruházások felgyorsításáról is megállapodtak. Németország erős üzleti jelenléte, exportorientált gazdasága, fejlett technológiája és tranzitország státusza miatt nagymértékben támaszkodik a hatékony személy- és teherszállításra.


Ennek a modern és hatékony infrastruktúrának a központi eleme pedig a vasúthálózat bővítése és korszerűsítése. A terv előtérbe helyezi a vasútvonalak, hidak építését, valamint 144 autópálya és szövetségi út fejlesztését. A koalíció azonban kötelezettséget vállalt arra, hogy többet fektet be a vasútba, mint az utakra. Az útinfrastruktúra esetében a karbantartás és a felújítás lesz a hangsúly. A koalíció a Deutsche Bahnnal együttműködve 2027-ig 45 milliárd eurót tervez a vasúti hálózat újjáélesztésére.


Az útdíjemelés aggályai


A nemzetközi árufuvarozókat különösen aggasztja a javasolt útdíjemelés. 2024-től a 3,5 tonnánál nehezebb járművekre is kiterjed az úthasználati díj (korábban a 7,5 tonnánál nagyobb tömegű járművekre volt kötelező), és emelkedik a szén-dioxid-kibocsátási díj. A közzétett dokumentum szerint egy tonna CO2 kibocsátásának díja 200 euró lesz.


Arról nem beszélve, hogy a német politikusok között sincs konszenzus a témában. Maga a Német Szövetségi Közúti Fuvarozási, Logisztikai és Hulladékkezelési Szövetség szóvivője is határozottan bírálta az úthasználati díjak tervezett emelését, amelyet a kormány a vasútfejlesztés finanszírozására kíván fordítani. Úgy véli, hogy az útdíjemelés nem teszi lehetővé a kitűzött cél elérését, teljességgel értelmetlen intézkedés, amely tovább növeli az inflációt a gazdasági válság kellős közepén.



Nem csak Németországban kell számítani útdíjemelésre: 2024. január 1-jén életbe lép Magyarország új közlekedési díjszabása is, melyet számos egyéb változások kísérnek. Ön mindegyikkel tisztában van? Kattintson ide cikkünkért és derítse ki!


A J5 kategória bevezetése mellett érkezik az autóbusz útdíj is. Tudja meg, mit kell figyelembe venni az autóbuszok útdíjbevallásakor!

Tetszett a cikk és szeretne több ilyet olvasni?

Iratkozzon fel és mi emailben értesítjük ha hasonló cikket írunk.

bottom of page